Saturday, June 2, 2012

Oogst begin juni

Het is nu begin juni en na het koude voorjaar is er eindelijk wat warmte gekomen. De tuin doet het goed en de eerste zaailingen komen boven. Nog niet veel te oogsten dus, zeker niet als je wat later in het jaar bent gestart. Net zoals ik.

Dus wat eet ik nu uit eigen tuin?

De rucola is flink aan het groeien, evenals de veldsla en lollo bionda. Ook al zijn deze plantjes nog niet volgroeid, je kunt er wel hier en daar een blaadje afsmokkelen voor bij een lekkere boterham met kaas, bijvoorbeeld.




De basilicum en oregano doen het prima, dus hiervan kan ik flink oogsten voor heerlijke verse pastasauzen of zelfgemaakte pesto.





Al met al nog geen grote hoeveelheden en meer smaakmakers dan echte groentes. Om mijn ongeduld wat te temperen, heb ik daarom wat tuinkers gezaaid in de vensterbank. Dit is binnen enkele dagen te eten en ook heerlijk bij dat eerder genoemde broodje kaas :-)




- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Sassenheim

No comments:

Post a Comment