Sunday, May 11, 2014

Begin groeiseizoen 2014

Tot en met dit weekend heeft het weer dit voorjaar ontzettend meegezeten en de eerste kleine oogst van de nieuw ingezaaide planten is alweer binnen!

Met het mooie weer dit voorjaar ben ik in maart al beide bakken gaan inzaaien. Ik heb gekozen voor groentes die zeer vroeg in het voorjaar goed presteren en tegen een stootje kunnen. Ik ben dan ook begonnen met spinazie, pluksla, peultjes en radijs. De peultjes heb ik een nacht voorgeweekt om het kiemen op weg te helpen. De eerste groene sprietjes waren begin april al zichtbaar en op dit moment staat de tuin en al behoorlijk vol bij.

Fotos 15 april:







De peultjes en sugarsnaps doen het (zoals meestal) erg goed. Ik hoop over 4 weken de eerste oogst binnen te kunnen halen. Tevens heb ik bosuitjes ingezaaid. Deze waren vorig jaar jammerlijk mislukt wegens verwaarlozing van mijn kant. Hopelijk geef ik ze dit jaar een betere start :-)

Op Koningsdag heb ik kunnen genieten van mijn eerste oogst uit eigen tuin. Een portie spinazie voor 1 persoon en een flinke zak pluksla met enkele vroege radijsjes. Ik heb de spinazie bereid volgens een japans recept, waarbij de blaadjes kort geblancheerd worden en geserveerd met een pindasausje met verse gember, sesamolie, mirin, sojasaus en een gebakken eitje. Heerlijk!







- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment